Site-ul SIPHD.RO utilizează cookie-uri.
Puteți consulta politica de confidențialitate.
Continuând navigarea pe site vă declarați acordul dumneavoastră.

De acord
Log in Autentificare   Sign up Înregistrare
SINDICATUL
ÎNVĂŢĂMÂNT
PREUNIVERSITAR
JUDEŢUL HUNEDOARA
S.I.P. Hunedoara Aveţi nevoie de Adobe Flash Player.
Ştiri foarte importante .:. Organizarea și desfășurarea selecției pentru ocuparea funcțiilor vacante de conducere, îndrumare și control .:.
Sindicatul eşti tu!     Un sindicat este puternic şi eficient atât cât membrii săi îl fac.     Fiecare din noi face sindicatul să fie ceea ce este!


De ce abandonează copiii români școala. Ce ar trebui să facă autoritățile
22.05.2013

În anul școlar 2010-2011, 65.000 de copii cu vârste între 7 și 10 ani nu frecventau școala (8% din total) în timp ce peste 50.000 de copii cu vârste între 11 și 14 ani nu ajungeau în sistemul de învățământ gimnazial (5% din total), arată studiul ,,Toți copiii la școală până în 2015'', elaborat de UNICEF și Ministerul Educației, Muncii, Institutul Național de Statistică și Institutul de Științe ale Educației.

În timp ce numărul copiilor de nivel gimnazial care nu merg la școală a scăzut, numărul copiilor care ar trebui încadrați în învățământul primar (și nu sunt) a crescut cu peste 3% (de la 3,33% la 6,48%), arată studiul.

Proporția copiilor de vârsta învățământului primar ce nu frecventează școala, în funcție de vârstă, atinge nivelul cel mai ridicat la 7 ani și variază în funcție de veniturile familiei. În ceea ce privește dimensiunea de gen, băieții din ciclul primar prezintă o rată a abandonului școlar mai mare, în timp ce fetele nu frecventează deloc școala.

Legat de situația romilor, aproximativ 23% dintre copiii în vârstă de 6 ani nu vor fi încadrați niciodată într-o formă de învățământ, arată un alt studiu publicat de Romani CRISS în 2011. Acest lucru se întâmplă pentru că părinții nu au mijloacele necesare să-i trimită la școală (haine, încălțăminte, hrană), dar și din cauza atitudinii discriminatorii a populației majoritare.

Reducerea abandonului școlar, prioritate la nivel european

Ministrul Educației, Remus Pricopie, a spus că, până la sfârșitul anului, România trebuie să elaboreze o nouă strategie privind abandonul școlar, pentru a primi fonduri structurale pentru educație. Țara noastră trebuie să reducă rata abandonului școlar la 15%, până în 2014, și la 11%, până în 2020, conform Strategiei Europa 2020.

,,Vestea bună e că reducerea abandonului școlar până în 2020 este o prioritate a Comisiei Europene'', a punctat, la lansarea studiului, și președintele INS, Tudorel Andrei.

Și directoarea reprezentanței UNICEF în România, Sandie Blanchet, a atras atenția autorităților române că educarea copiilor este una din cele mai importante investiții ale unei țări și că țara noastră alocă numai 3,5% din PIB pentru educație, mult mai puțin față de alte țări europene, precum Polonia sau Ungaria (care distribuie 5% din PIB), iar rezultatele se observă. ,,Cum vor putea muncitorii români să intre în competiție pe piața muncii, dacă nu sunt alfabetizați? În plus, doar una din patru persoane care pătrunde pe piața muncii este de etnie romă; copiii romi trebuie să meargă la școală'', a mai spus Sandie Blanchet.

În prezent, rata abandonului școlar în România este de 17,5%, în creștere față de anii trecuți, iar, conform Strategiei Europa 2020, România trebuie să reducă pragul la 15% până în 2014 și la 11% în 2020.

Copiii care ajung cel mai des în afara sistemului de educație sunt cei din comunitățile sărace, din mediul rural, copiii romi și cei cu dizabilități.

Printre factorii care influențează cel mai mult abandonul școlar se numără sărăcia, nivelul redus de educație al părinților, dificultatea de adaptare a copiilor la cultura școlii, lipsa educației preșcolare și insuficienta adaptare a profesorilor la nevoile elevilor romi.

Pentru reducerea abandonului școlar, autoritățile ar trebui să monitorizeze constant fenomenul și să creeze un sistem de urmărire a evoluției cohortelor școlare (eșantion reprezentând aproximativ 5.000 de copii), să monitorizeze absenteismul și să formeze cadre didactice pentru lucrul cu copiii aflați în situații de risc.

Totodată, raportul ,,Toți copiii la școală până în 2015'' propune acordarea unor stimulente pentru încurajarea copiilor romi de a se înscrie într-o formă de învățământ și implementarea unor măsuri distincte pentru copiii săraci, cei din mediul rural și cei cu cerințe educaționale speciale. Astfel, în cazul copiilor săraci, studiul atrage atenția că bursele sociale nu sunt suficiente, fiind nevoie și de schimbarea mentalității cadrelor didactice.

Studiul ,,Toți copiii la școală până în 2015- Inițiativa globală privind copiii în afara sistemului de educație'' se desfășoară în România și alte 25 de state: Bangladesh, Bolivia, Brazilia, Cambodgia, Columbia, Republica Democrată Congo, Etiopia, Ghana, India, Indonezia, Kîrgîzstan, Liberia, Mexic, Maroc, Mozambic, Nigeria, Pakistan, Filipine, Sri Lanka, Sudanul de Nord și de Sud, Timorul de Est, Tadjikistan, Turcia și Zambia.

(Articol preluat de pe http://www.romanialibera.ro, miercuri, 22.05.2013)




Prima pagină| Ştiri| Revista presei| Presa despre noi| Buletin informativ / Informări| Puncte de vedere| Documente MEN, ISJ, CCD...| Despre noi| Informaţii utile| Legislaţie| Consultaţii juridice| Procese| Turism| C.A.R.| Contact| Legături utile| Dialog social şi advocacy| Forumul S.I.P. Hunedoara| Membri de sindicat| Concurs de fotografii| Galerie Foto| Căutare articole| Zile libere| Flux de ştiri RSS| English Summary| Webmaster| Harta site-ului| Cookie
© 2002-2015 S.I.P. Hunedoara. Toate drepturile rezervate.
Rezoluţia recomandată: 1024x768.
Au fost 4154277 vizite, începând din 14.10.2011.


SIP Hunedoara