Log in Autentificare   Sign up Înregistrare
SINDICATUL
ÎNVĂŢĂMÂNT
PREUNIVERSITAR
JUDEŢUL HUNEDOARA
S.I.P. Hunedoara Aveţi nevoie de Adobe Flash Player.
Ştiri foarte importante .:. 2 iunie 2017 - zi liberă .:. Ştiri importante .:. Ședința C.A. al I.S.J. Hunedoara .:. Ştiri .:. Elevii afectați de bullying, predispuși la consumul de alcool, tutun și droguri .:. Revista presei .:. CNSLR - Sute de mii de români se pot pensiona cu doi ani mai devreme .:. Presa despre noi .:. Nici un act de corupție în învățământul hunedorean .:. Puncte de vedere .:. Elevii afectați de bullying, predispuși la consumul de alcool, tutun și droguri .:.
Sindicatul eşti tu!     Un sindicat este puternic şi eficient atât cât membrii săi îl fac.     Fiecare din noi face sindicatul să fie ceea ce este!


Semnal de alarmă – abandonul școlar
10.05.2017

,,Semnal de alarmă: peste 280 de mii dintre copii români, cu vârste cuprinse între 7-17 ani nu merg la școală, aproape 80 de mii având vârste între 7 și 10 ani'', conform celui mai recent studiu realizat de organizația ,,Salvați Copiii''.

Potrivit raportului, copiii din România sunt mai afectați de sărăcie decât adulții. Mai exact, 51% dintre micuți sunt extrem de săraci în comparație cu cei 38% din adulți care trăiesc în sărăcie.

La 1 ianuarie 2016 în România erau aproape 4 milioane de copii ceea ce înseamnă că aproximativ 7 la sută dintre aceștia nu merg la școală deși învățământul este obligatoriu. Sărăcia este cel mai impregnat fenomen în viața copiilor ce nu sunt integrați în sistemul educațional. Pentru a analiza fenomenul specialiștii folosesc conceptul de ,,sărăcie educațională''. Aceasta se referă la lipsa de oportunități care să le permită copiilor să dobândească cunoștințele și abilitățile necesare pentru a reuși într-o lume aflată într-o schimbare rapidă (abilități cognitive), precum și să stabilească relații cu alte persoane sau să se descopere pe ei înșiși și lumea în care trăiesc (abilități necognitive).

Deprivarea materială și sărăcia educațională afectează dezvoltarea și starea de bine a copiilor încă din primii ani de viață. Cifrele arată că în România aproape jumătate dintre copii între 3 și 6 ani nu frecventează învățământul preșcolar, chiar dacă unii dintre ei au fost înscriși la grădiniță. Astfel, deși rata de înscriere în învățământul preșcolar raportată de autoritățile noastre este de 81%, datele europene privind participarea efectivă la această etapă esențială a educației indică, pentru România, un procent de doar 52% .

,,Această discrepanță ne arată că un procent important de copii cu vârsta învățământului preșcolar sunt înscriși în mod formal la grădiniță, dar nu beneficiază de astfel de servicii educaționale. Acest lucru se întâmplă de cele mai multe ori în cazul copiilor care provin din familii sărace, care nu își permit să suporte costurile directe și indirecte ale frecventării grădiniței (îmbrăcăminte, transport, alimente sau rechizite)''.
(Gabriela Alexandresu, președintele organizației, ,,Salvați Copiii'')

,,Inclusiv Banca Mondială a atras atenția asupra faptului că, deși grădinițele de stat ar trebui să fie gratuite, putând fi subvenționate integral din fonduri publice, accesul copiilor din familii sărace la educația timpurie este împiedicat de taxele percepute părinților de aceste unități pentru a putea funcționa, iar acest lucru limitează capacitatea copiilor respectivi de a se adapta la cerințele învățământului primar și îi expune unui risc crescut de eșec școlar pe viitor''.
(Gabriela Alexandresu, președintele organizației, ,,Salvați Copiii'')

,,Sistemul de învățământ este la fel de important ca și familia întrucât modalitatea în care este organizat și curriculumul formal susține anumite forme de cunoaștere care sunt dobândite în afara școlii. Discuția devine și mai importantă dacă și performanța obținută la testările naționale, considerată o măsurătoare obiectivă a rezultatelor elevilor este influențată de mediul familial de proveniență obiectivă a rezultatelor elevilor este influențată de mediul familial de proveniență. Ori dacă familia influențează mai mult decât școala aceste performanțe, în ce măsură se mai poate discuta despre o evaluare realizată în ,,spiritul egalității de oportunitate educațională'' așa cum este prezentată la nivel oficial?''
(Concluzia din teza de doctorat a lui Sebastian Țoc, cercetător specializat în sociologia educației)

,,Vom avea o criză și mai mare a forței de muncă. Asta în contextul în care 40% dintre elevii din România sunt analfabeți funcționali. Șansele acestora în vederea găsirii unui loc de muncă sunt foarte mici. Vom avea o piață a muncii deficitară, ceea ce înseamnă în general o economie disfuncțională la nivelul statului. De asemenea, lipsa educației duce și la fenomene precum violența în familie infracționalitate și altele''.
(Mircea Chivu, sociolog)

,,În primii ani de viață afectează foarte mult dezvoltarea psiho emoțională a copilului. Chiar și cel care dorește foarte mult să își reia studiile va avea o problemă în privința readaptării școlare. După o absență îndelungată își va pierde din cunoștințe și deprinderi. Acesta poate recupera numai în condițiile în care voința lui este foarte puternică, iar familia își permite să îi ofere sprijinul necesar. Cu cât copii sunt mai mici, cu atât le va fi mai ușor să se reintegreze în sistemul educațional''.
(Mihai Copăceanu, psiholog)

,,Aproximativ 9% dintre copiii romi din ciclul primar sunt în afara sistemului de învățământ, comparativ cu media celorlalți copii care este de 4%. Asta se întâmplă din varii motive: de la faptul că sistemul educațional nu are metodele prin care să îi atragă pe aceștia și până la dezinteresul părinților sau lipsa de perspectivă a autorităților. Nu este o cauză etnică, ci vorbim de cauzele sărăciei extreme, mai ales a copiilor din mediul rural. Romii fiind suprareprezentați în comunitățile sărace, logic ca sunt și subreprezentați în sistemul de învățământ''.
(Gelu Duminică, președintele agenției ,,Împreună'')

(Sursa: http://adevarul.ro/educatie, autor Florinela Iosip, 10.05.2017)




Prima pagină| Ştiri| Revista presei| Presa despre noi| Buletin informativ / Informări| Puncte de vedere| Documente MEN, ISJ, CCD...| Despre noi| Informaţii utile| Legislaţie| Consultaţii juridice| Procese| Turism| C.A.R.| Contact| Legături utile| Dialog social şi advocacy| Forumul S.I.P. Hunedoara| Membri de sindicat| Concurs de fotografii| Galerie Foto| Căutare articole| Zile libere| Flux de ştiri RSS| English Summary| Webmaster| Harta site-ului
© 2002-2015 S.I.P. Hunedoara. Toate drepturile rezervate.
Rezoluţia recomandată: 1024x768.
Au fost 3715628 vizite, începând din 14.10.2011.


SIP Hunedoara