Site-ul SIPHD.RO utilizează cookie-uri.
Puteți consulta politica de confidențialitate.
Continuând navigarea pe site vă declarați acordul dumneavoastră.

De acord
Log in Autentificare   Sign up Înregistrare
SINDICATUL
ÎNVĂŢĂMÂNT
PREUNIVERSITAR
JUDEŢUL HUNEDOARA
S.I.P. Hunedoara Aveţi nevoie de Adobe Flash Player.
Ştiri foarte importante .:. Gradația de merit 2020 - forma finală .:.
Sindicatul eşti tu!     Un sindicat este puternic şi eficient atât cât membrii săi îl fac.     Fiecare din noi face sindicatul să fie ceea ce este!

STIRI
Anul 2013
Luna februarie
(22)



Grafic



Examenul de admitere ar trebui introdus la liceu și la facultate; peste 80% dintre elevi sunt nepregătiți
07.02.2013

Un studiu realizat de Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) din București, în ianuarie 2013, arată că dascălii consideră că 82% dintre liceeni ajung nepregătiți la facultate și susțin introducerea examenelor de admitere atât în liceu, cât și în sistemul universitar. Același studiu indică însă și faptul că plagiatul este răspândit în rândul studenților, dar și al profesorilor.

Peste jumătate dintre cele aproape 1.000 de cadre didactice din învățământul universitar care au participat la studiul realizat de SNSPA, în cadrul unui proiect european, susțin în mare și foarte mare măsură că ,,modalitatea prea ușoară de admitere'' este o problemă în facultatea lor, în condițiile în care 55% dintre studenți au fost admiși pe bază de dosar.

Mai mult, în ceea ce privește evoluţia nivelului de pregătire a absolvenților de liceu din ultimii 10 ani, 82% dintre profesori au apreciat-o drept ,,negativă'', în timp ce 38% s-au plâns de slaba pregătire a licențiaților, iar 46% au văzut totuși o evoluție ,,pozitivă''.

41% dintre dascălii din universități care au completat chestionarul online al SNSPA, în perioada 11-21 ianuarie 2013, de la asistenți până la profesori doctori din instituții de stat și private, indică o evoluție negativă în ceea ce privește performanțele sistemului public de învățământ, procent egal cu al celor care spun că nu e nici negativă, nici pozitivă și doar 14% au văzut îmbunătățiri.

22% dintre cadrele didactice universitare chestionate sunt de părere că ,,studiile de master sunt inutile'', iar 27% cred că ,,majoritatea absolvenților de liceu ar trebui să urmeze o facultate'', mai arată studiul SNSPA.

Plagiat recunoscut în sistemul universitar

84% sunt de acord că este nevoie de performanță în sistemul universitar, chiar cu riscul reducerii numărului de studenți, iar 74% consideră că universitățile ar trebui să se concentreze mai mult pe cerințele pieței.

În ceea ce privește problema plagiatului în România, aproape 70% dintre cadrele didactice din învățământul superior consideră că este răspândită ,,în mare și foarte mare măsură'' în rândul studenților, iar 9% s-au situat la polul opus.

Cât despre plagiatul în rândul profesorilor, doar aproape 40% dintre respondenți au spus că acesta ar fi larg răspândit în universitățile românești.

48% au admis că, în ultimul an, universitatea în care lucrează s-a confruntat cu problema plagiatului ,,în rândul studenților de la licență'', 32% - al celor de la masterat, 27% - în rândul profesorilor și 22% - în rândul doctoranzilor.

În ceea ce privește relațiile, pilele și șansele de angajare după terminarea facultății, 38% dintre cadrele didactice universitare din universități sunt de părere că ,,degeaba termini o facultate dacă nu ai relații'', procent similar cu al celor care cred totuși că ,,pentru a reuși în viață trebuie să termini o facultate''. Iar 46% susțin că ,,în România sunt prea mulți studenți''.

Profesorii universitari nu s-au declarat însă de acord, în marea lor majoritate, cu schimbările operate de fostul ministru al Educației, Ecaterina Andronescu, în luna decembrie.

74% nu sunt deloc de acord cu faptul că ,,cei care sunt în conducerea unui partid politic vor putea ocupa și funcția de rector'', 54% nu sunt deloc de acord păstrarea pensionarilor, iar 67% nu sunt deloc de acord cu rectorii care pot ocupa în paralel și o funcție de demnitate publică.

Profesorii din preuniversitar cer admitere la liceu

Studiul SNSPA a scos la iveală și o serie de probleme ale sistemului de învățământ preuniversitar identificate de dascălii din școli și licee.

81% dintre cei aproape 800 de profesori chestionați online, majoritatea de la ciclul gimnazial și liceal, susțin că cea mai bună metodă de admitere la liceu este examenul de admitere.

Peste 60% dintre ei nu sunt de acord cu mutarea clasei a IX-a de la liceu la școlile generale, măsură care ar urma să se aplice începând cu generația de elevi care a intrat în 2011 în clasa a V-a, potrivit Legii Educației Naționale. Iar 44% nu susțin amplasarea clasei pregătitoare în școli.

Jumătate dintre profesorii chestionați au spus că au auzit ,,des și foarte des'' de ,,elevi care să fumeze în școală'', 28% știu de elevi care au fost amenințați și loviți de alți elevi, iar 18% cunosc cazuri de elevi care au abandonat școala.

În ceea ce privește reușita elevilor, 48% dintre dascăli cred că elevii cu multă carte sunt cei care reușesc cel mai bine în viață, însă 32% consideră că este mai degrabă apanajul elevilor ,,cu multe pile și relații''. Și doar 13% dintre profesori cred că elevii cinstiți răzbesc.

34% dintre dascăli pun accent pe manuale

Ei consideră că, pentru a avea succes pe piața muncii, elevii ar trebui să învețe, în această ordine, mai multe limbi străine (49%), informațiile din manuale (34%), dar și să fie mai muncitori (32%), să aibă inițiativă (25%), să utilizeze calculatorul (15%), să lucreze în echipă (13%), să-și asume riscuri (7%), să fie politicoși (4%), să respecte ordinele șefilor (4%) și să fie credincioși (2%).

Întrebați de meditații, peste 80% cred în mare și foarte mare măsură că școala unde predau poate pregăti un elev să fie admis la liceu sau la facultate fără a avea nevoie de meditații particulare, iar 76% dintre dascăli au declarat că nu oferă meditații și doar 22% au răspuns da.

Printre problemele reclamate de profesori în școlile unde predau se numără ,,dotarea precară a sălilor și a laboratoarelor'', ,,rezultatele slabe la învățătură ale elevilor'', dar și ,,atitudinea necuviincioasă a elevilor față de profesori''.

(Articol preluat din ziarul ,,Adevărul'', 07.02.2013, autor OANA CRACIUN)




Prima pagină| Ştiri| Revista presei| Presa despre noi| Buletin informativ / Informări| Puncte de vedere| Documente MEN, ISJ, CCD...| Despre noi| Informaţii utile| Legislaţie| Consultaţii juridice| Procese| Turism| C.A.R.| Contact| Legături utile| Dialog social şi advocacy| Forumul S.I.P. Hunedoara| Membri de sindicat| Concurs de fotografii| Galerie Foto| Căutare articole| Zile libere| Flux de ştiri RSS| English Summary| Webmaster| Harta site-ului| Cookie
© 2002-2015 S.I.P. Hunedoara. Toate drepturile rezervate.
Rezoluţia recomandată: 1024x768.
Au fost 4154277 vizite, începând din 14.10.2011.


SIP Hunedoara